نویسنده: علی اکبری




 

مقدمه همه کارها، تهذیب نفس است

بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا لا تزع قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
«خداوندا! قلب های ما را ملغزان بعد از اینکه ما را هدایت کردی و ببخش به ما از رحمت خودت که همانا تو بسیار بخشنده ای.»
پدر و مادر عزیزم، خواهران و برادران گرامی، همان طور که می دانید، ما در دوره ای زندگی می کنیم که انقلابی بزرگ و الهی در مملکت مان رخ داده است انقلابی که زنده کننده سنت رسول الله (ص) و ائمه معصومین (ع) است و سال ها برای به ثمر رسیدن آن تلاش کرده ایم. انقلابی که توانسته با اعمالش الگویی شود برای مستضعفین جهان و بزرگ ترین ضربه را به استعمارگران شرق و غرب بزند. و مهم ترین عاملی که در پیروزی این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت. مقام رهبری و ولایت فقیه است. ولایت فقیه همان رسالت انبیاء و امامان معصوم را بر دوش دارد و ما باید سعی کنیم در تمام اعمال مان تسلیم دستورات امام باشیم. چرا که اگر غیر این باشد و تسلیم امام نباشیم، هم خودمان به کمال نخواهیم رسید و هم این که انقلاب را به خوبی نمی توانیم درک کنیم.
چون اولین مرحله برای رشد و کمال، تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه است، و از طرف دیگر از آن جا که امام یک نعمتی است که خداوند به امت اسلام عطا کرده است، باید شکر این نعمت را به جا آوریم و تابع دستورات ایشان باشیم و اگر خدای نکرده از این امر سرپیچی کنیم، به عذاب الهی دچار خواهیم شد و خداوند هرگز ما را نخواهد بخشید و ما هم که به جبهه می رویم، برای رضای خدا و اطاعت از امام است و امیدواریم که بتوانیم این مسؤولیت را به خوبی به پایان برسانیم، و تمام کسانی هم که به جبهه می آیند از کودک 12 ساله تا پیرمرد 70 ساله انگیزه شان همین است و نیرویی که در امت شهادت طلب ایران دیده می شود، حتماً بر صدام پیروز خواهند شد و پوزه اربابان صدام را هم به خاک خواهند مالید. زیرا امت ما تنها ولی خود را خدا می داند و از هیچ قدرت شیطانی دیگر ترسی ندارد. البته در این راه الهی مشکلات زیادی خواهیم داشت و ما که دم از اسلام و مسلمانی و استقلال می زنیم، باید این مشکلات و کمبودها را تحمل کنیم چرا که اگر کمبودها را تحمل کنیم، حتماً پیروز خواهیم شد و آن وقت است که می توانیم با سربلندی و افتخار زندگی کنیم، زیرا زندگی با استقلال و آزادگی در سایه اسلام شیرین تر است از زندگی در اسارت و بندگی و در سایه آمریکا و شوروی و...
و اما پدر و مادر عزیزم، می دانم که هر پدر و مادری آرزو دارند که فرزندشان نزد خودشان باشد و از آنها دور نشود، ولی امروز باید آرزوهای ما جهت دیگری پیدا کند و آن تقویت اسلام باشد و وقتی که پای مسؤولیت الهی پیش می آید خودتان هم باید قبول داشته باشید که دستور خدا را باید اجرا کرد؛ چون امروز حفظ اسلام واجب تر از من و امثال من است و ما همه در این دنیا امانتی هستیم از جانب خداوند و باید این امانت را به صاحب امانت پس بدهیم. و جنگ بهترین محل آزمایش برای پس دادن امانت است و این را هم بدانید که وقتی انسان می خواهد با خدا معامله کند، باید بهترین چیزی را که دارد تقدیم کند و امروز ما غیر از جان ناقابل چیز دیگری نداریم و امیدواریم که خدا قبول کند و از سر تقصیرات و اشتباهات ما بگذرد و شما هم اگر از ما کوتاهی دیده اید ببخشید، زیرا که ما جوان بوده ایم و با شما تند برخورد کرده ایم. و حتماً خیلی خطاهای دیگر از ما سر زده است و ان شاء الله وقتی راه کربلا باز شد، شما به زیارت سیدالشهداء رفتید، در آنجا برای ما طلب مغفرت و بخشش کنید که سخت محتاج دعای شماییم و در روضه هایی هم که می خوانید و یا می روید، دست به دامان اهل بیت پیغمبر (ص) شوید و از آنها بخواهید که از ما نزد خداوند شفاعت کنند، چرا که هر چه می خواهید از این خانواده عزیز بخواهید و از کس دیگر طلب مکنید که جوابی نمی شنوید.
به برادر حسن بگویید که تا جایی که می تواند در سپاه بماند و آنجا خدمت کند و فعال تر هم برخورد کند، زیرا امروز سپاه پاسداران یکی از پایه های قدرتمند انقلاب ماست و باید هر چه بیشتر تقویت شود و در این راه خودسازی و تهذیب نفس فراموش نشود که مقدمه همه کارها همین تهذیب نفس است. و اختلافات داخلی نیروهای خط امام هم نتیجه تقویت نکرده تزکیه درونی است.
در خاتمه به همه خواهران و برادرانم توصیه می کنم که تابع دستورات امام و روحانیت متعهد باشند. روحانیتی که امام را درک کرده باشد و عشق به امام داشته باشد و عملاً تسلیم امام باشد. و به اقوام و خویشان توصیه می کنم که بیشتر از این برای انقلاب کار کنند و بیشتر درد مردم مستضعف را حس کنند، چرا که امروز بار سنگین انقلاب بر دوش همین مردم است و همین ها هستند که خون می دهند و این چیزی است که در جبهه ها به روشنی می توان دید که نیروی عمده و رزمنده از طبقات محروم جامعه است و همین ها هستند که با تکیه بر ایمان خود توانسته اند ارتش تا دندان مسلح صدام را به زانو درآورند و بهترین تخصص ها را به وجود آورند، نه افرادی که تخصص دارند ولی چون ایمان ندارند نمی توانند از تخصص خود به نفع انقلاب استفاده کنند و حاکمیت انقلاب هم باید با جریانی باشد که برای انقلاب خون می دهد، نه با یک عده ای که نه درد مردم را حس می کنند و نه عشق قلبی به امام و انقلاب دارند و فقط می خواهند مردم را بر انقلاب تحمیل کنند و بدانند که این انقلاب خیلی به گردن ما حق دارد و باید تا جایی که می توانیم خط امام را تقویت کنیم که این وظیفه شرعی ماست. دیگر صحبتی ندارم جز این که برای طول عمر امام دعا کنید.
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
فرزند شما
جواد علوی مقدم
18/ 12/ 60
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.